Om Stratecom

Stratecom – eftersom marknaden behöver en partner som är mer engagerad, mer drivande och mer prisvärd

Under 20 år har Stratecom ökat intäkterna åt företag inom IT-, IT-säkerhet-, säkerhet- och telekombranschen. Genom verksamhetsutveckling, positionering, strategisk marknadskommunikation och effektiv PR, Public Relations förkortar Stratecom sina kunders säljcykler.

Genom lång erfarenhet och kunskap på ledningsnivå, från både IT-, säkerhets- och telekombranschen, i kombination med lång erfarenhet och kunskap på ledningsnivå från mediesidan – dvs gedigen erfarenhet och ett brett nätverk från båda sidor, borgar Stratecom för ett framångsrikt resultat och ett gott samarbete. Dessa framgångsfaktorer är anledningen till att kunderna väljer Stratecom – dvs när resultatet räknas.

Stratecom bildades år 2000 för att marknaden behöver en partner som är mer engagerad, mer serviceinriktad och mer prisvärd. Sporre för bildandet var Creandum investmentbolag, där Stratecom genom Creandum fick sin inspiration och sina första kunder. En win-win situation då de bolag Creandum investerat i snabbt fick uppmärksamhet i media, därigenom ökade sin försäljning och sitt värde på marknaden som bolag.

Framgångsfaktorerna borgar för ett bra samarbete

  • Stratecom har med sina 20 års erfarenhet, genomfört flera uppdrag med så nöjda kunder, att samarbetet varat i 10 års tid.
  • Stratecom har erfarenhet av interimuppdrag, i yrkesrollerna Marknadschef, Kommunikationschef, Informationschef och Presschef, inom både svenska och internationella företag.
  • Stratecoms kundbas består av referenser från erkända svenska och internationella företag och organisationer, inom IT, IT-säkerhet, Säkerhet och Telekombranschen.
  • Stratecom kombinerar lång yrkeserfarenhet och kunskap från ledande befattningar från både företagsidan och mediesidan.
  • Stratecom arbetar genom ett brett nätverk erkända företagsledare och myndighetschefer, samt erkända journalister och Chefsredaktörer inom media.
  • Stratecom har medverkat i positioneringen och i uppbyggnaden av flera företag. Ibland har målet även varit att sälja bolaget med god vinst.
  • Stratecom är skribenten bakom flera debattartiklar från erkända företagsledare som bildat opinioner i sina branscher.
  • Stratecom har medverkat i flera artiklar i media som rådgivare inom sitt kunskaps- och verksamhetsområde.